Concert bij Kaarslicht

Concert bij kaarslicht in de kerk: Dutch Classic Jazz Trio

Dutch Classic Jazz Trio

The Dutch Classic Jazz Trio plays Tchaikovsky, Rachmaninov
and All That Jazz! Piano, contrabas, slagwerk.

Dit jazztrio heeft al jaren groot succes met zijn swingende jazzbewerkingen van Chopin. Nog steeds spelen ze heel graag hun improvisaties gebaseerd op deze tijdloze muziekstukken.
Nu is er een prachtige opvolger, een nieuw met veel liefde gemaakt album, vol met zulke prachtige muziek: Tchaikovsky, Rachmaninov and All That Jazz! In deze vernieuwende bewerkingen bestaan de wereld van de klassieke muziek en de jazz niet naast elkaar, maar ze zijn in een prachtige balans vermengd. Het origineel wordt recht gedaan, maar ook de voor de jazz zo kenmerkende elementen swing, blues en improvisatie zijn volop aanwezig. De unieke identiteit van de stukken blijft overeind, maar de improvisaties ondergaan een ingrijpende behandeling waarbij jazz en klassieke muziek elkaar versterken en in een prachtige balans laten schitteren. Met Peter Beets ,piano, Steven Zwanink, contrabas en Tim Hennekes, drums.

Reserveren