Concerten bij Kaarslicht

Al 40 jaar vinden in de periode mei tot oktober de Concerten bij kaarslicht in de 17e-eeuwse Nicolaaskerk aan het Kerkplein plaats.
De serie geniet grote nationale en internationale bekendheid. Topmusici uit binnen- en buitenland verlenen graag hun medewerking aan de concerten die door de eilanders en badgasten grote waardering ondervinden. In de sfeervolle kerk branden tijdens de concerten de kaarsen in de prachtige koperen kroonluchters (waarvan er één door Michiel Adriaansz. de Ruyter is geschonken). Ieder concert belooft een hoogtepunt van uw bezoek aan Vlieland te worden.

De serie begint meestal met Pinksteren. Verder zijn er concerten op de meeste zaterdagavonden in juni en september en een enkele in oktober. En in juli en augustus op de woensdagavond (zie overzicht).

Kaarten
Kaarten voor een concert bij kaarslicht kosten Euro 20,- pp en jongeren (tot 15 jaar) Euro 7,50
Voor de concerten bestaat de gelegenheid (ook lang) van te voren kaarten te reserveren. Toegangskaarten kunnen gereserveerd worden via de knop 'Reserveren' en het versturen van het formulier bij elk op deze website vermelde concert.
Ook kunnen op de ochtend van het concert toegangskaarten worden gekocht (mits nog beschikbaar): als het concert op zaterdag is van 11.00 tot 12.30 uur en als het concert op woensdag is van 10.00 tot 12.00 uur aan de kerk.
Vooraf gereserveerde kaarten kunt u op vermelde tijden betalen en ophalen bij de kerk.
Kaarten die een kwartier voor aanvang van het concert niet zijn opgehaald kunnen aan anderen verkocht worden.
Komt u toch niet, laat het ons a.u.b. weten (bij voorkeur via email).
U kunt zowel met cash als met pin uw kaarten betalen.

Commissie Concerten bij kaarslicht,
Otto Roelofsen