De Stichting Nicolaaskerk organiseert het beheer en onderhoud van de Nicolaaskerk op Vlieland.
Voor het onderhoud van de Nicolaaskerk is veel geld nodig.
Deels komt dat geld van subsidies, maar daarnaast organiseren we zelf een aantal activiteiten in de Nicolaaskerk (bijv. de Openstelling, Concerten bij Kaarslicht) en verhuren we de Nicolaaskerk aan anderen die iets in de Nicolaaskerk willen organiseren.
Mensen die iets willen organiseren in de Nicolaaskerk nemen via email of telefoon contact op met de Agenda commissie. De Agenda commissie noteert de datum en de globale wensen van wat de mensen in de kerk willen organiseren. Zoals een huwelijk, een concert, een lezing, een voorstelling, een familiefeest of ...
De datum wordt door de Agenda Commissie vastgelegd in de Interne Agenda en de Publieke Agenda van de Nicolaaskerk. Als het een besloten activiteit is zal de Publieke Agenda alleen 'gereserveerd' weergeven. In de Interne Agenda staat dan wel meer informatie. Is er een activiteit waar iedereen mag komen dan zal de Publieke Agenda veel meer informatie over de activiteit geven.
Het aanspreekpunt benoemt een Coordinator voor een activiteit. De Coordinator is de tussenpersoon tussen de mensen die de activiteit organiseren en de vrijwilligers organisatie van de Stichting Nicolaaskerk. De Coordinator is voor de organisatoren van de activiteit het eerste aanspreekpunt binnen de Stichting Nicolaaskerk organisatie. De Coordinator krijgt van de Agenda commissie de informatie die zij ontvangen hebben waaronder de contactgegevens van de organisatoren van de activiteit.
De Coordinator neemt vervolgens contact op met de organisatoren van de activiteit en vraagt hun wat ze precies willen gaan doen in de Nicolaaskerk. Wat dat is hangt natuurlijk erg af van de soort activiteit de mensen in de Nicolaaskerk willen organiseren. Toch zien we een paar zaken heel vaak terugkomen:
Aan een aantal van deze faciliteiten zijn extra kosten verbonden bovenop de huur van de Nicolaaskerk. Zorg dat deze kosten vooraf geaccordeerd zijn door de organisatoren. Het is de verantwoordelijkheid van de Coordinator om alle gebruikte faciliteiten door te geven aan de Penningmeester die facturen zal sturen voor de activiteiten in de Nicolaaskerk.
In principe kennen we 3 momenten om een factuur te sturen:
Voor vragen over deze pagina kunt u terecht bij het bestuur van de Stichting Nicolaaskerk.
Agendacommissie
eerste contactpunt voor het vastleggen van data in de agenda
Peter Schalk
Email: Info@Nicolaaskerk-Vlieland.nl
Telefoon: 06 - 232 189 60 (maandag-vrijdag 9:00-13:00 en 14:00-17:00)
Coodinatoren
huwelijken: Ank Huppes
kerkelijke activiteiten: Anne-Mieke van der Plaat
culturele/museale activiteiten: Peter Schalk
concerten bij Kaarslicht: Concertcommissie
begrafenissen: Begrafeniscommissie
alle overige activiteiten: Annie Beiboer
Gastvrouwen/heren
voor: gastvrouwen/heren, bar (koffie/thee/sap/bier/wijn)
Marie & Rob Vlietstra
Email Marie: marievlietstra@hotmail.com en Rob: robvlietstra@hotmail.com
Telefoon 06-
Apparatuur
voor: Geluid, grote scherm
Harry van Keulen
Email vankeulenharry@gmail.com
Telefoon 06-
Bestuur Stichting Nicolaaskerk
Voorzitter: Elsje de Ruiter
Email: elsje@eader.nl
Secretaris: Annie Beiboer
Email: admin@vlieland.site
Penningmeester: Harrie van Barneveld
Email: Nicolaasker@op-Vlieland.nl